Ενδεικτικές Ερωτήσεις για το μάθημα Πληροφορική Γενικής Παιδείας της Γ΄ Τάξης Εσπερινού ΕΠΑΛ

1.       Τι ονομάζουμε «Επιστήμη της Πληροφορικής»;

Απάντηση: Πληροφορική  είναι η επιστήμη που ασχολείται με την αναπαράσταση, αποθήκευση και επεξεργασία της πληροφορίας

2.       Τι ονομάζουμε «Επιστήμη των Υπολογιστών»;
Απάντηση: Επιστήμη των Υπολογιστών είναι η επιστήμη που ασχολείται με τους Υπολογιστές και τους υπολογισμούς

3.       Τι ονομάζουμε «Πρόβλημα»;
Απάντηση: Πρόβλημα ονομάζουμε μια κατάσταση που απαιτεί λύση, την οποία λύση όμως ούτε (αρχικά) γνωρίζουμε, ούτε είναι προφανής.

4.       Ποιες κατηγορίες προβλημάτων υπάρχουν, με κριτήριο το αν λύνονται ή όχι;
Απάντηση: Έχουμε α) τα Επιλύσιμα προβλήματα, αυτά δηλαδή για τα οποία υπάρχει λύση, όπως π.χ η αλλαγή κατεστραμμένου ελαστικού σε ένα όχημα. β) τα Ανοικτά προβλήματα, εκείνα δηλαδή για τα οποία δεν έχουμε βρει ακόμη λύση, αλλά δεν έχουμε αποδείξει ότι δεν λύνονται, όπως π.χ η θεραπεία του καρκίνου, η οποία δεν έχει βρεθεί ακόμα, αλλά η ιατρική ολοένα και πλησιάζει προς τα εκεί. Τέλος γ) έχουμε και τα Άλυτα προβλήματα, τα οποία έχει αποδειχθεί ότι δεν μπορούν να λυθούν από τον άνθρωπο, όπως είναι για παράδειγμα η ανάσταση νεκρών.

5.       Τι ονομάζουμε «Δεδομένο Προβλήματος»;
Απάντηση: Δεδομένο Προβλήματος ονομάζουμε ένα γνωστό ή αποδεκτό στοιχείο στο οποίο στηριζόμαστε, και το χρησιμοποιούμε για την επίλυση του προβλήματος 

6.       Τι ονομάζουμε «Ζητούμενο Προβλήματος»;
Απάντηση: Ζητούμενο Προβλήματος ονομάζουμε αυτό που ψάχνουμε για να θεωρηθεί το πρόβλημά μας λυμένο.

7.       Τι ονομάζουμε «Αλγόριθμο»;
Απάντηση: Αλγόριθμο ονομάζουμε την ακριβής περιγραφή μιας σειράς βημάτων για την επίλυση ενός προβλήματος.

8.       Ποιο είναι το κομμάτι της επιστήμης υπολογιστών που ασχολείται με το «Υλικό»;
Απάντηση: Είναι το κομμάτι εκείνο που ασχολείται με τις συσκευές και τα εξαρτήματα, όπως μνήμες, επεξεργαστές, σκληρούς δίσκους, ηλεκτρονικές πλακέτες, πληκτρολόγια, ποντίκια, εκτυπωτές κλπ.

9.       Ποιο είναι το κομμάτι της επιστήμης υπολογιστών που ασχολείται με το «Λογισμικό»;
Απάντηση: Είναι το κομμάτι εκείνο που ασχολείται με όλα τα προγράμματα όπως ηλεκτρονικά παιχνίδια, προγράμματα μισθοδοσίας, προγράμματα διαχείρισης ξενοδοχείων, λειτουργικά συστήματα, προγράμματα περιήγησης στο Ιντερνέτ, προγράμματα επικοινωνίας κλπ.




10.   Στον παρακάτω πίνακα να σημειώσετε σε ποια κατηγορία ανήκει το κάθε πρόβλημα

Επιλύσιμο
Ανοικτό
Άλυτο
1.       Μετατροπή ηλιακής ενέργειας σε ηλεκτρική
ü


2.       Θεραπεία Καρκίνου

ü

3.       Θεραπεία Γρίπης
ü


4.       Επίλυση απλής εξίσωσης
ü


5.       Εκμηδενισμός Γήρανσης ανθρώπου


ü

11.   Παρακάτω υπάρχει γραμμένος ένας πολύ εύκολος Αλγόριθμος ο οποίος «Διαβάζει» 2 αριθμούς, τους προσθέτει και εμφανίζει (γράφει) στην οθόνη το αποτέλεσμά τους. Μπορείς εσύ από δίπλα  να φτιάξεις έναν Αλγόριθμο που θα αφαιρεί τους δύο αριθμούς, αντί να τους προσθέτει; 



Αλγόριθμος προσθεση
  ΓΡΑΨΕ 'πληκτρολόγησε τον πρώτο αριθμό'
  ΔΙΑΒΑΣΕ α
  ΓΡΑΨΕ 'πληκτρολόγησε τον δεύτερο αριθμό'
  ΔΙΑΒΑΣΕ β
  γ ß α + β
  ΓΡΑΨΕ  ‘το αποτέλεσμα είναι ’, γ
ΤΕΛΟΣ_Αλγόριθμου




Αλγόριθμος αφαίρεση
  ΓΡΑΨΕ 'πληκτρολόγησε τον πρώτο αριθμό'




ΤΕΛΟΣ_Αλγόριθμου


Απάντηση

Αλγόριθμος αφαίρεση
  ΓΡΑΨΕ 'πληκτρολόγησε τον πρώτο αριθμό'
ΔΙΑΒΑΣΕ α
ΓΡΑΨΕ 'πληκτρολόγησε τον δεύτερο αριθμό'
ΔΙΑΒΑΣΕ β
 γ ß α - β
ΓΡΑΨΕ  ‘το αποτέλεσμα είναι ’, γ
ΤΕΛΟΣ_Αλγόριθμου




Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο